Mobilność to cecha, którą cenią pracodawcy. W niektórych zawodach takich jak przedstawiciel handlowy jest to wręcz cechą wymaganą. Jednak w wielu innych branżach jest po prostu dodatkowym atutem. A to cenne zwłaszcza w ofertach, które są dobrze płatne i stwarzają możliwości ciekawej pracy. Jak skutecznie wykorzystać mobilność pracowników?
W dobie internetu wszyscy możemy określić się jako osoby mobilne. Porozmawianie z kimś, kto mieszka w innym kraju, czy w innym miejscu w Polsce to żaden problem. Mamy również wiele możliwości przemieszczania się: samoloty, pociągi i samochody to zdecydowanie nasze ulubione środki transportu. Do poruszania się po kraju najczęściej wybiera się jednak samochód. Wiele firm, które wymagają od swoich pracowników podróżowania do różnych polskich miejscowości, oferuje im służbowe auto. Do jednego z najbardziej mobilnych zawodów zalicza się przedstawiciela handlowego. Ma on wiele kontaktów, z którymi niejednokrotnie w skali miesiąca powinien się spotkać. Jego zdolności do nawiązywania kontaktów są bardzo ważne. Jednak osoba, która nie będzie chciała podróżować, raczej nie zrobi kariery w tej branży. Mobilność wymaga odpowiedniego sprzętu, który powinien zapewnić pracodawca. Jeśli oferujesz pracę wymagającą przejazdów, zapewnij swoim pracownikom odpowiedni środek transportu. Dzięki przemieszczaniu się Twoi przedstawiciele handlowi mogą pracować na jak najwyższą sprzedaż, wykorzystując samochód służbowy. Pamiętaj, że auto może stać się również świetnym nośnikiem reklamy.
Samochód służbowy jako reklama
Samochód służy przede wszystkim do ułatwienia przemieszczania się. Jednak to nie jedyna możliwość wykorzystania go. Skutecznym sposobem na wzrost sprzedaży jest umieszczenia na nim reklamy. Sposobów jest kilka. Możesz wykorzystać oklejenie powierzchni samochodu oraz ramki pod tablice rejestracyjne. Obie metody pozytywnie wpływają na rozpoznawalność marki i w naturalny sposób docierają do różnych przedstawicieli grupy docelowej, a często dzięki temu sposobowi można ją rozszerzyć. Samochód jest ciągle w ruchu, dlatego może przyciągać wzrok nowych osób. Świetnym rozwiązaniem na przyciągnięcie uwagi w korku jest zagospodarowanie przestrzeni ramki tablicy rejestracyjnej. Możesz umieścić tam adres i dane kontaktowe twojej firmy. Czasem warto spróbować pobawić się słowem i ulokować tam chwytliwe hasło reklamowe. Takie triki przyciągają wzrok, zwłaszcza gdy stoisz w nudnym korku. Reklamę warto wprowadzić na wszystkich służbowych samochodach.