Marketing internetowy

Eksperci z branży marketingu internetowego są zgodni – to jedna z najlepszych form dotarcia do klienta w dzisiejszych czasach. Nazwy typu: marketing wirusowy lub szeptany nikogo nie dziwią i są coraz bardziej znane, ale czym tak właściwie jest marketing internetowy oraz dlaczego warto w niego inwestować? Dotarcie do potencjalnych klientów nigdy nie było prostsze!

Co oznacza słowo marketing?

Marketing internetowy to jedna z form marketingu, a więc najpierw przybliżmy sobie jego definicję.

Proces społeczny, który pozwala na swobodną wymianę i oferowanie towarów i usług, które mają wartość. Najkrótsza definicja marketing brzmi: Zaspokajać potrzeby, osiągając zysk.

Proces marketingowy jest nastawiony na długofalowe efektywne skutki, a to wszystko dzięki dobrze opracowanej strategii. Cel jest prosty: Dotarcie do jak największej ilości potencjalnych klientów, które mogą być zainteresowane kupnem danej usługi lub produktu. Zdobycie jak największej ilości klientów jest równoznaczne ze zwiększeniem przychodów, na to działanie składa się wiele czynników. Oto kilka z nich:

  1. Analiza sprzedaży oraz rynku. Bardzo często owocuje to zmianą w technice sprzedaży danego produktu/usługi.
  2. Przygotowanie skutecznych strategii wprowadzenia produktu na rynek.
  3. Ustalenie grupy docelowej i ceny.
  4. Plan dystrybucji oraz przygotowanie promocji.

Patrząc na wymienione punkty jasno można stwierdzić, że marketing to coś więcej niż „tylko” reklama towarów lub usług. Za tym krótkim słowem kryje się szereg zadań do wykonania.

Co to jest tzw. e-marketing?

Marketing internetowy to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi marketingu. Skąd tak duże zainteresowanie w ostatnim czasie? Odpowiedź jest bardzo prosta; coraz więcej przedsiębiorstw przenosi swoją działalność do sieci – do sieci możliwości XXI wieku.

Marketing internetowy to wszystkie podjęte działania, które mają na celu stworzenia skutecznej strategii do promocji produktu po wprowadzeniu go na dany rynek. Ponadto ważnym zadaniem jest przedstawienie w wartościowy sposób marki. Wszystkie działania w e-marketingu skupiają się na tym, aby zwiększyć widoczność firmy w Internecie.

W tej formie marketingu bardzo ważnym punktem jest również odbiorca. Więź na linii marka-odbiorca musi być stale wzmacniana, ponieważ często od niej zależy stosunek klienta do danego produktu bądź usługi. W Internecie jest to bardzo ważny aspekt, ponieważ każdy odbiorca może prowadzić dialog z firmą, umieścić swoją opinię na temat oferowanego produktu/usługi oraz dać rekomendację do kolejnych odbiorców – wszystko w odpowiedzi na działania marketingowe.

Reklama w Internecie składa się z dużej ilości elementów. Wśród najpopularniejszych działań e-marketingu można wymienić:

  1. Pozycjonowanie stron www i SEO, w tym pozycjonowanie lokalne jak np. pozycjonowanie Warszawa,
  2. Re-marketing
  3. Reklamy Google ADS
  4. Mailing
  5. Content marketing
  6. Profile w social media takich jak np. Instagram
  7. Blogi

Marketing internetowy – Czy to idealny przepis na sukces?

Odpowiedź brzmi to zależy. Za nim zdecydujesz się na działania marketingowe w Internecie musisz przede wszystkim zadbać o jakość oferowanych produktów i usług, poziom obsługi oraz dostosowanie ceny do jakości.

Dobrym pomysłem będzie również zatrudnić specjalizującą się w marketingu internetowym agencję. Aby marketing był skuteczny musi być wcześniej odpowiednio zaplanowany i wdrożony. Jeżeli masz w tym doświadczenie to nic nie stoi Ci na przeszkodzie zająć się tym na własną rękę, jednak w momencie braku odpowiedniej wiedzy warto zainteresować się pomocą specjalistów.
Po tym wszystkim należy cały czas prowadzić analizy, które jasno określą jakie działania odniosły największy sukces w danej grupie odbiorców oraz gdy to potrzebne to je zmodyfikować.

6 korzyści e-marketingu:

Najważniejsze korzyści, jakie możesz zyskać inwestując w tę formę marketingu:

  1. 1. Dotarcie do wielu klientów o każdej porze dnia i nocy.
  2. Kreowanie dobrego wizerunku marki w Internecie.
  3. Lepsze poznanie grupy docelowej – pozwoli to dopasować pod nią działania.
  4. Widoczna „czarno na białym” skuteczność działań.
  5. Dialog z wieloma odbiorcami w tym samym czasie.
  6. Zoptymalizowanie kosztów kampanii reklamowej.

Podsumowując marketing internetowy niesie za sobą wiele możliwości i pozwala zwiększyć Twoje szanse na rynku. Dzisiaj większość transakcji odbywa się w Internecie, dlatego świetnym posunięciem dla przyszłości Twojej działalności będzie przeniesienie jej do Internetu. Dobrze wykorzystana kampania reklamowa w tej gałęzi marketingu na pewno przyniesie wiele zysków.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here