Sprzedaż na LinkedIn - jak się za to zabrać

Dynamika, z jaką media społecznościowe wdarły się w naszą codzienność sprawia, że stały się perfekcyjnym źródłem generowania sprzedaży. Umożliwiają łatwiejszą identyfikację klienta, budowę świadomości marki i prezentację towarową. W erze social selling’u narzędzia takie jak CRM bezpośrednio wpływają na wyniki sprzedaży.

Środowiska marketplace, jakie powstają w mediach społecznościowych – od Facebooka po Instagram – to powszechność dostępu. Kluczowy dziś jest jednak Linkedin – platforma biznesowa, skupiająca często wyspecjalizowanych w danych branżach menedżerów.

Podstawą do skuteczności w LinkedIn jest prawidłowo skonstruowany profil – począwszy od profesjonalnego zdjęcia, a kończąc na atrakcyjnym opisie oraz intrygujących, niebanalnych multimediach. Jednak nawet najbardziej atrakcyjne zdjęcie da niewiele, jeśli biznesowy content – jakość treści, wskazówek, analiz – nie będzie na wysokim, branżowym poziomie.

Podobnie jak w przypadku profili prywatnych jest również w środowisku profili zawodowych i firmowych. Klient chce satysfakcjonującej informacji pozbawionej banału – to szczególnie istotne w kontekście podjęcia decyzji o zakupie.

Tu dużą przestrzeń działań zapewnia CRM Salesforce. Integracja narzędzia Sales Navigator z Linkedin sprawia, że łatwiej jest dotrzeć do potencjalnych klientów. Dzięki integracji i synchronizacji można otrzymać rekomendacje potencjalnych Klientów na podstawie ich wyborów sprzedażowych lub form interakcji . Samą grupę docelową określić można przy użyciu modułów wspierających generowanie leadów na podstawie określonych filtrów. Co ważne – aktualizacja wszelkich zdobytych w ten sposób danych odbywa się automatycznie.

CRM wspomaga również budowanie sieci kontaktowej. Według badań LinkedIn Klienci nawet pięć razy chętniej nawiązują relacje ze sprzedawcą jeśli wcześniej nabrali zaufania poprzez rekomendację innej osoby. Integracja systemu CRM Salesforce z rozwiązaniem Sales Navigator umożliwia analizę kontaktów danego Klienta już z poziomu oprogramowania – bez konieczności przeszukiwania odrębnych baz.

To wszystko sprawia, że synchronizacja CRM oraz mediów społecznościowych buduje sprawny mechanizm, w którym potencjał social sellingu jest wykorzystywany maksymalnie.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here