Sposób na promocję firmy – udział w targach

Nie ma wątpliwości, że dzisiaj skuteczna reklama to taka, która ukierunkowana jest na bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem czy biznesowym partnerem.

To dlatego targi branżowe cieszą się coraz większą popularnością. Firmy doskonale zdają sobie sprawę, że udział w tego rodzaju wydarzeniach to szansa na spotkanie odbiorców, którzy rzeczywiście zainteresują się ich ofertą. Wydatki, jakie wiążą się z udziałem w targach, są więc spożytkowane z ogromną korzyścią, w przeciwieństwie do reklamy, która trafia do różnych grup, nawet tych, które zupełnie nie są targetem firmy.

Jak przygotować się do udziału w targach?

Przede wszystkim należy brać udział tylko w tych targach, które dotyczą branży, w jakiej działa firma. To wtedy mamy pewność spotkania na tym wydarzeniu potencjalnych kontrahentów i przyszłych klientów.

Organizatorzy targów oferują rozmaite pakiety, zgodnie z którymi można brać udział w targach. Warto zwrócić uwagę na lokalizację stoiska. Najbardziej skuteczne będą te wzdłuż głównego korytarza, bo to tamtędy przemierza najwięcej zainteresowanych uczestników targów. Pamiętajmy tylko, że najlepsze miejsca wiążą się z większym wydatkiem.

Samo stanowisko nie wystarczy. Należy też postawić na dobrą promocję. Tylko wtedy stoisko wyróżni się na tle konkurencji i zostanie zauważone. Warto zadbać o plakaty, standy reklamowe, ekspozytory, ulotki, katalogi, broszury informacyjne, wizytówki i gadżety.

Jak reprezentować firmę?

Same elementy promocyjne jednak nie wystarczą. Fakt, że standy reklamowe dadzą pierwszą informację o ofercie firmy, ale tylko bezpośrednia, rzetelna rozmowa o propozycji firmy może skutkować pozyskaniem lojalnych klientów czy biznesowych partnerów. To dlatego reprezentantem firmy powinna być osoba, która doskonale zna jej ofertę i potrafi ją przedstawić zainteresowanym. Co ciekawe, coraz częściej w tym celu organizuje się specjalne szkolenia produktowe hostessom, które również biorą udział w targach. Dzisiaj ich rolą jest nie tylko uśmiechanie się i wręczanie ulotek czy gadżetów, bo taką funkcję mogą pełnić standy reklamowe. Hostessa nie tylko zachęci potencjalnych odbiorców po sięgnięcie po materiały promocyjne, ale też przedstawi ofertę firmy rzeczowo. Właśnie tak pozyskuje się klientów.

Aktywne wykorzystanie kontaktów po targach

Ważna jest umiejętność wykorzystywania kontaktów, jakie udało się pozyskać podczas udziału w targach branżowych. Na takim wydarzeniu warto być aktywnym. Nie wystarczy tylko pilnować swojego stanowiska, ale warto też odwiedzać stoiska konkurencji czy potencjalnych kontrahentów. Po targach przedsiębiorców czeka ciężka praca. Wypracowane na takich wydarzeniach kontakty należy podtrzymać – zatelefonować, wysłać maila z konkretną ofertą, umówić się na spotkanie. Nie należy z tym zwlekać, do negocjacji i podjęcia współpracy powinno dojść jak najszybciej. Przecież już niedługo mogą odbyć się kolejne targi, a wraz z nim następna szansa na korzystne kontakty.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here