Jak platforma zakupowa może usprawnić działanie firm?

Postępująca i wszechobecna wirtualizacja dotyka niemal każdego aspektu naszego życia. Coraz więcej osób wykonuje zakupy – nawet spożywcze – bez wychodzenia z domu. Rewolucja nie ominęła również firm – nic więc dziwnego, że coraz bardziej popularną formą dokonywania zamówień wśród przedsiębiorstw staje się platforma zakupowa.

Przy pomocy takiego narzędzia pracownik, który zajmuje się zakupami w firmie jest w stanie zdecydowanie usprawnić cały proces zamówień. Bez zbędnego tracenia czasu na np. dojazd do siedziby firmy może zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi usług oferowanych przez daną firmę, porównać ich ofertę z innymi, wysuwać propozycje i negocjować ich warunki związane chociażby z kwestią płatności, dostawy, czy też oczywiście ceny. 

Taki system umożliwia rzecz jasna wgląd do historii dokonywanych zakupów, co pozwala na oszczędność oraz kontrolę wydatków, ponadto umożliwia szybką weryfikację dostępności produktów. Doskonale wiemy, jak ważny dla przedsiębiorców jest czas, który zdecydowanie zostaje zaoszczędzony w przypadku korzystania z takiej platformy – wprowadzane automatyzmy również znacząco upraszczają cały proces, tak więc przeszkolenie pracowników może odbyć się szybko i sprawnie.

Na rynku platform zakupowych możemy wyróżnić kilka kategorii tego typu narzędzi:

– Sklep internetowy, zwany również z języka angielskiego e-shopem, który jest najczęściej spotykanym rodzajem platformy. Pośredniczy on pomiędzy wykonującym zamówienie, a dostawcą. Sklep przyjmuje zamówienia, by następnie przekazać je bezpośrednio do dostawcy, który zajmuje się dostarczeniem produktu do klienta.

– E-mall, również jest e-shopem, jednak działa bardziej na zasadzie wirtualnej Galerii Handlowej, która gromadzi u siebie zbiór sklepów internetowych – zwykle współpracują one ze sobą ściśle jeśli mówimy o kwestiach dotyczących płatności, czy też dostaw.

– E-procurement, to dedykowane oprogramowanie, które funkcjonuje jako aplikacja bądź platforma internetowa. Jest to swoisty katalog w którym podobnie jak w sklepach z  Galerii Handlowych, znajdują się produkty i usługi wybrane przez właściciela katalogu.

– E-auction,  jest to swoisty wirtualny serwis aukcyjny, który wyróżnia się tym, iż to kupujący składa ofertę dot. potrzebnego zamówienia, którą dostawcy licytują między sobą negocjując cenę i warunki dostawy, tak by zadowoliły klienta.

Jak widać rodzajów platform jest sporo i każda z nich daje spore możliwości – nic nie stoi na przeszkodzie, by korzystać z kilku naraz, co z pewnością wpływa pozytywnie na rozwój rynku pełnego zdrowej konkurencji, ale też dostosowanego do potrzeb klientów. Niewątpliwie wdrożenie platformy zakupowej dla swojego przedsiębiorstwa może być strzałem w „dziesiątkę”, który może wpłynąć pozytywnie na jego rozwój. Wiedzą w tym zakresie chętnie dzielą się specjaliści z nextbuy24, którzy oferują kompleksową obsługę w temacie wdrożenia platform zakupowych dla firm i posiadają szereg rozwiązań m.in dla branży finansowej i produkcyjnej.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here