Outsourcing usług marketingowych - co warto zlecić zewnętrznej firmie

Działając w sieci, mamy szereg rozwiązań marketingowych wartych stosowania. Marketing społecznościowy, content marketing, vlog, pozycjonowanie stron, e-mail marketing itd. Niestety najczęściej brak nam czasu na zajęcie się wszystkim samemu, albo zwyczajnie wiedzy i doświadczenia w tych dziedzinach. Dobrym sposobem jest skorzystanie z outsourcingu i zlecenie działań marketingowych na zewnątrz.

Mamy dwa sposoby na skuteczny outourcing działań marketingowych. Możemy zleci tylko wybrane prace specjalistom, lub przekazać całość działań na rzecz wyspecjalizowanej agencji. Co więc warto zlecać?

Napisanie tekstów

Dobry content jest wart wiele i potrafi przyciągać klientów do naszej firmy. Unikalne teksty bardzo dobrze wpływają na pozycjonowanie naszej strony. Dotyczy to zarówno opisów produktów, kategorii, zakładki O Nas czy prowadzonego równocześnie bloga. Nie zawsze jednak mamy wystarczająco dużo czasu lub umiejętności, by zająć się tworzeniem zdań za pomocą klawiatury. Warto takie prace zlecić na zewnątrz. Wystarczy znaleźć konkretnego copywritera lub skorzystać z jednej z platform, na której można złożyć zlecenie na realizację tekstów na poszczególne tematy.

Obsługa kont w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to obowiązkowa aktywność dla niemal każdej firmy. Najpopularniejsze portale to Facebook, Instagram czy Twitter. Niestety tworzenie różnorodnych treści na wszystkie konta zajmuje bardzo wiele czasu. Obsługa kont i płatna reklama na Facebooku albo innym portalu społecznościowym jest dużo skuteczniej realizowana przez specjalistę specjalizującego się w social mediach. Zna on specyfikę działania poszczególnych platform do komunikacji, orientuje się w bieżących trendach i wie, które działania przynoszą oczekiwane efekty. Po prostu zna się na tym. Czasem lepiej zapłacić i obserwować efekty, niż uczyć się wszystkiego samemu.

Skorzystanie z agencji marketingowej

Bardzo często spotykanym posunięciem przez przedsiębiorców jest powierzenie wszystkich działań reklamowych wyspecjalizowanej agencji. Zaletą tego rozwiązania jest wspólne ustalenie priorytetów, sposobów działania i oczekiwanych rezultatów. Agencje posiadają specjalistów w różnych dziedzinach i mają też wiele kontaktów, dzięki którym wykonają zlecenia szybciej i lepiej niż byśmy to sami zorganizowali. To zdecydowanie tańsza opcja, jeżeli potrzeba sprawnej kampanii reklamowej i jednocześnie chce się uniknąć tworzenia własnego działu marketingu.

[Głosów:1    Średnia:4/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here