5 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę szukając biura do wynajęcia

Biura do wynajęcia to nadal bardziej opłacalna opcja niż zakup lokalu na potrzeby firmy. Stojąc przed taką decyzją warto doprecyzować swoje oczekiwania wobec wynajmującego. Najemca powinien mieć całkowitą pewność, że lokal, który chce wynająć, rzeczywiście odpowiada jego oczekiwaniom.

Wynajem przez platformę

Wbrew pozorom wyzwanie nie jest na tyle karkołomne, aby angażować do niego agencje nieruchomości. Ich udział to zwykle większe koszty, jak również konieczność sprawdzania polecanych lokalizacji. Niektóre z nich niekoniecznie spełniają nasze oczekiwania. Wśród nowoczesnych metod wynajmu wartym uwagi jest udział platform, które pośredniczą pomiędzy najemcą – czyli osobą, szukającą biura oraz wynajmującym – tym, który je posiada. Transakcja jest przejrzysta, prosta i bez żadnych dodatkowych opłat po stronie najemcy. Wystarczy dokładnie opisać swoje oczekiwania a osoba, która posiada odpowiedni lokal sama się do nas zgłosi. Platforma przekazuje wytyczne i umożliwia kontakt obu stronom. Na co warto zwracać uwagę precyzując swoje oczekiwania?

Lokalizacja – jest uzależniona od charakteru działalności

Jeśli biura do wynajęcia będą często odwiedzane przez ważnych kontrahentów, warto zainteresować się bardziej prestiżową dzielnicą. Docelowe miejsce musi być dobrze skomunikowane zarówno dla zmotoryzowanych, jak i osób, korzystających z komunikacji miejskiej. Jeśli jedynymi osobami, które będę przebywać w biurze staną się pracownicy firmy, lokalizacja traci na znaczeniu. Można pomyśleć o dzielnicy nieco tańszej a nawet peryferiach.

Warunki lokalowe

Dotyczy to zarówno fasady budynku, jak i wnętrza. Z zewnątrz miejsce powinno prezentować się czysto i przyjemnie. Bez względu na to, czy biura do wynajęcia znajdują się w szklanym wieżowcu czy kamienicy, jedno i drugie powinno prezentować się schludnie. To kwestia nie tylko estetyki odwiedzających, ale również tych, którzy codziennie przychodzą do pracy. Wnętrze powinno być odnowione i przygotowane do tego, aby je użytkować przez cały rok. Zimą musi być odpowiednio ciepło, latem przydałaby się klimatyzacja.

Metraż – teoretycznie prosta kwestia przy wynajmie. W praktyce bywa różnie

Często nie doceniamy możliwości rozwojowych swojej firmy. Jeśli zdecydujemy się na mniejszą powierzchnię do wynajęcia, może być niewystarczająca po zatrudnieniu kolejnych osób. Każdy z nich powinien móc liczyć na przestrzeń kilku metrów dla siebie aby mieć komfort podczas pracy. Bezpieczną opcją jest wynajem lokalu, w którym są dodatkowe pomieszczenia. W razie potrzeby można zmienić warunki umowy i wynająć dodatkową przestrzeń.

Cena – najlepiej taka, która obejmuje wszystkie opłaty

Najemca powinien dopytać, czy otrzyma fakturę z 23 proc. VAT. W przypadku osoby, która nie jest płatnikiem VAT nie stanowi to problemu, ponieważ podatek w całości podlega odliczeniu. Są sytuacje, kiedy warto postarać się, aby w cenie nie było podatku – bywa, że wynajmujący ma możliwość wystawienia faktury bez podatku. Jeśli na wynajem jest przeznaczona spora kwota, jest na czym oszczędzać.

Media – woda, prąd i gaz

To istotne ze względu na konieczność wygospodarowania kącika socjalnego z kuchnią dla pracownika. Warto wiedzieć, w jaki sposób są ogrzewane interesujące nas biura do wynajęcia. W niektórych budynkach istnieje konieczność dogrzewania zimą, o znacznie podwyższy koszty użytkowania. Media to także właściwe okablowanie, odpowiednia ilość kontaktów oraz Internet. Dobrze jest poznać jego dostawcę, dopytać o prędkość, na jaką można liczyć przy intensywniejszej eksploatacji.

Godnym uwagi pomysłem jest szukać lokalu w miejscu, gdzie jest spory wybór. Różnorodność przy dużej konkurencji z reguły ma wpływ na ceny wynajmu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here